lördag 30 juli 2011

Borttappad ring. Inte!

Den här:



.. har varit försvunnen några dagar och jag har haft sån ångest.
Min älskade ring!
Ja la den på hallbyrån förra veckan och tänkte inte mer på det, men när jag sen skulle sätta på mig den igen i måndags - då var den INTE där.
Jisses.
Jag har inte kunnat sova på hela veckan, vaknat helt kallsvettig och gråtit några tårar. Har vänt upp och ner på hela hemmet både en och hundra gånger, men nej... ingen ring!
Och så igår.
När jag gick sista rundan med Fille och som vanligt slogs av den tunga tanken att fan ringen är verkligen borta så svisch kom det en annan liten tanke till min lilla överarbetade hjärna - LA INTE JAG NÅGOT VÄLDIGT VIKTIGT I BRÖSTFICKAN PÅ JACKAN?
Kände efter direkt och JA JA JA där låg ringen. Lyckan!

Alvin är inne i en jäkla period nu. Han vägrar sova.
På dagarna alltså..
På nätterna sover han som en gud när han väl har somnat efter mycket skrik, tårar och bök. Och vi kämpar ihjäl oss med att han ska somna i sin säng och att vi inte ska vyssja, gunga eller ens röra honom vid sängdax. Men jag brukar fuska ibland. Jag orkar inte höra vrålandet. Men säg inget till darling.. ; )
Men iallafall.. på dagarna.. Hjälp!
Han sover 20 minuter här och där och där emellan gnäller han konstant. Eeeeeeh-eeh-eeeh-daaaa-eeeh-daaa HELA TIDEN! Som att han är vråltrött.
Jag får krupp.
Inget duger.
Han försöker ställa sig i krypposition när han ligger på mage så jag antar att det är nån form av frustration, sen ska han väl snart ha tänder oxå.
Minns att man höll på såhär med Linus oxå, de där jäkla tänderna spökade jämt.

Imorrn klockan 04:50 (haha!) går äntligen båten till Gotland. :)
Och ikväll ska den här mamman göra stan osäker med min barndomsvän Ankan. Det blir kul det!


...

1 kommentar:

  1. Vad skönt att ringen inte var borttappad ändå! ㋡
    Och det där vägra-sovningen... Det känner jag igen. Skönt att man inte är ensam om det. Och det där knakljudet, att barn ÄR trött, men nej. Inte sova. Gah!

    Hoppas att kvällen med Ankan var trevlig! ㋡

    SvaraRadera