måndag 15 augusti 2011

Tomt!

Lyckan av att ha en bror!

Jag har en Alvin i knät.
En Alvin som nu är sex månader och två veckor gammal.
En Alvin som väger 9,1 kilo.
En Alvin som sover hela nätter utan mat.
En Alvin som älskar mat! :)
En Alvin som saknar sin storebror just nu..

..va stört det är - Linus har varit på dagis i två timmar och jag saknar ihjäl mig efter honom. Det är så tomt och tyst här hemma så det nästan gör ont i hjärtat.
Men men.. Han har aldrig varit så glad att komma till dagis som han var idag, så det var verkligen dax.
Men det är en helt annan pojke jag lämnade på dagis nu mot för sju veckor sen. Han är utvecklats något enormt! Spåket, motoriken.. ja allt.
Han är så förståndig. Klok. Och humor det har han, fast envisheten och den korta stubinen är kvar. Jajemän.

Snart kommer mor min hit och ska passa Alvin medan jag är och tränar. Japp. Nu är det mammakilon som ska BORT! :)

(jag skulle aldrig ha skrivit det där med tyst här hemma, Alvin satte precis igång att gnällskrika sådär som bara han kan..)


...

1 kommentar: