lördag 29 januari 2011

Sjukstuga = gnäll!

Ja. Suck!
Ingen mår särskilt bra i det här hemmet. :(
Linus har haft hosta och varit snorig i nån vecka och i torsdagskväll fick han litelite feber, men den var borta på fredagmorgon så han fick gå till dagis.
I går kväll fick han feber igen och snoret bara forsade.
Och nu innan han somnade så var febern ännu högre.
Mammas hjärta!

Jag som inte har det immunförsvar jag borde, har såklart blivit smittad med dagisbacillerna.
Och pappan i den här familjen som dragit ett stort lass de senaste dagarna pga av tjock och hängig fru känner sig dålig just nu..

Så dålig tajming!

Det går så bra på dagis för Lilleman, så jag vill verkligen inte att det blir sjukavbrott där just nu. I onsdags, torsdags och fredags grät han ingenting när vi har lämnat och han har varit glad och nöjd när han kommit hem från dagis. Lycka!
Och pappan börjar jobba på måndag.
Och om bebben har tänkt göra samma tidiga entré som sin storebror så kommer värkarna starta nu på måndagkväll, och att vi sen åker in tisdag eftermiddag och att den föds på onsdagmorgon. Dålig tajming var det ja! :)

Apropå bebben. Och magen.
Jag börjar känna mig sådär jobbigt gravid nu..
Har ont. Kissar jämt. Det är jobbigt att gå, det är jobbigt att sitta. Har faktiskt ärligt talat legat ner nästan hela denna soliga lördag. Trist!
Och att vara höggravid när man redan har ett mammamonster till barn redan innan, är sjukt jobbigt..

Gnäll!


...

1 kommentar:

  1. du är så duktig!
    å tänk på att det inte är långt kvar nu!!!
    verkar som alla små är sjuka nu... på lisias dagis var de bara 2 barn av 16 i slutet av veckan som va friska...
    å idah har jag oxå legat inne hela dagen å inte ens dargit upp rullgardinen... migrän...
    stor styrkekram!
    du grejjar de!!! heja heja!

    SvaraRadera