torsdag 29 juli 2010

Regn och städning.

Första gången jag kommer fram till datorn på hela dagen..
Vad vi har gjort här hemma?
Städat.
Eller Pyret har rivit fram allting och jag har plockat undan och så har vi hållit på..
Mycket underhållade, sa Linus.

Nu öser regnet ner och Linus somnade ovaggad till det underbara smattrande ljudet mot rutan, precis som sin mor brukar göra. :)
Har tänkt hela dagen att vi borde gå till lekparken, för att i nästa sekund tänka att - nej, det kan vi göra en annan dag. För att då komma på att NEJ! imorrn är sista dagen på min mammaledighet!
Hur kan tiden ha gått så fort? Det kommer jag undra hela livet. När han fyller 10, 15, 30..
På söndag är det exakt en månad kvar tills jag klockan 08:00 inställer mig på min tillfälliga arbetsplats medans arbetsgivaren förhoppningsvis hittar ett nytt jobb åt mig. Spännande!

Igår var vi in till Gamla stan. Var ju bara tvungen att ha den där ängelen jag skådat några dagar tidigare.. och den fanns kvar!
Här är den:

Däremot passar den inte in i fönstret med lammgardinen ock krukorna, men jag tror den kommer få hänga över hans säng när (om) han flyttar in i rummet..


1, 2. 3.. förvaring!


Grodan! Som är hysteriskt kul att dra ner tycker Linus..

Favroitmyshörnan! Hit ska det mååånga fler kuddar i alla möjliga färger..
Sen det här med att städa.. jag städar hans rum nästan varje kväll och sähär brukar det så ut runt lunch nästa dag. Det kallas busunge!


...

2 kommentarer:

  1. Åh, jag har funderat på att köpa den där taklampan till grabbarnas rum. Tycker den är söt och så såg jag att du hade en matchande som du har i fönstret :)
    /Cicci

    SvaraRadera
  2. har du inte städat klart än??

    SvaraRadera