söndag 6 juni 2010

T.

Lycka är att komma hem efter en utekväll, vid 03, vara vrålhungrig & då hitta resterna av gårdagens gudomliga kycklingwok i kylen.
Det hände mig i söndagsmorse!
Sen tog jag ett hett bad i en timme.
Orsak?
Stelfrusen efter en fantastisk dag i skärgården där vi firade min finaste & enda systers MÖHIPPA!
Sjukt kul.

Allt började med röda bussen "Berra" och ett gäng goa brudar.
Sen kidnappade vi en mycket förvånad systli hemma hos henne & körde ner till bryggan..
Där började vi dagen med frukost/lunch & skitsnack.
Sen vidare till Ekvik konferans, där vi åt grillat långt ute på bryggan & frös.. Gissa om det var skönt att kliva in i bastun sen?
För att sen åka till slutdestinationen Strömma kanalbar för intag av middag (skärgårdstallrik) & mycket goda drinkar. :)
En perfekt dag & kväll!

Så till igår.
Solens dag! Eller Sveriges kanske?
Vi tog bilen ääända till Vaxholm, underbara stad.
Åt en god skaldjurtallrik nere vid hamnen för att sen ta bilfärjan över till Rindö & sen Värmdö. Siggesta Gård var målet.
Ett underbart ställe för alla åldrar, men mest barn kanske..
Vi kollade bakluckeloppisen & åt glass & tittade på djuren.

Sen somnade jag i bilen. Och när vi kom hem!
Jag är sjukt trött.
Alla vaknätter med Linus tar knäcken på mig..
Han vaknar ALLTID vid 01. Snurrar, bökar, gråter..
Och så kan han hålla på till 04, då han oftast somnar hyfsat iaf. Sen upp vid 06.
SOVA SOVA SOVA!

Nu ska jag sätta mig & söka på internet om sömntips till ettåring.


...

1 kommentar:

  1. Nattamat kan vara bland det bästa man kan äta. Får man det inte när man är så hungrig så går det bara inte att sova.
    Åh siggesta. Där hängde vi mkt när vi gick på lillsved :)
    kram

    SvaraRadera