torsdag 29 april 2010

Lycka.

Linus sov till 06:41!
Annars är det alltid 06:20.
Alltid alltid alltid!
Sen låg vi & kelade & tittade i min mobil på filmsnuttar på honom.
Det är något jag verkligen rekommenderar, att filma era små - även om det så är med mobilen. Jag har små snuttar när han pytteliten ligger i pappas famn & grymtar, första leendet, första jollrandet, när han busar, när han skrattar, när han går..
Fotografier i all ära, men dom här filmerna skulle jag verkligen dö för!

Igår var vi hela dagen på Barkarby Handelsplats. Mötte upp Anna-Karin & lille Oliver redan vid 10. Sen gick vi & gick & gick & gick.
Jag lyckades fynda ett par joggingskor, så nu jävlar!
Gav mig faktiskt ut på en liten runda igår. Med Fille. I regnet. Och i mörkret självklart!
Men jag höll på att dö på kuppen i en kombination astmaanfall, astmaspray som är slut, pollen, dålig kondis & fuktig luft.

Så det är prio ett idag, ringa läkaren & fixa ny spray!

Annars ska vi nog inte göra nånting. Bara vara inne & försöka kurera Linus förkylning som vägrar ge med sig..
Idag är han rossligare än nånsin..
Och hur mycket snor får egentligen plats i en sån där liten person?

Jag njuter verkligen av mina dagar med Linus.
Häromdagen var vi på promenad alla tre. Pyret, jag & Fille.
Och ingen vagn.
En sträcka som i vanliga fall tar max 30 sekunder tog 45 minuter.
Han skulle stanna & ta upp varenda pinne, kotte & hundbajs. Och så fort gräsmattan lutade åt något håll så vinglade han till & så ändrades hela riktningen & jag fick stå & locka tillbaka min lilla hund. :)

Han är så fantastisk!
Häromdagen låg den här mamman & den där pappan & bara lyssnade på hans andetag.
Vårat kärleksbarn! Lilla mirakel! Solstråle & lyckopiller.
Och jag tror nog att en & annan liten lyckotår föll där i mörkret.. <3


...

1 kommentar:

  1. Lilla kärleken <3 Så mysigt.

    Vi köpte ju en filmkamera på mellandagsrean. Gissar att den kommer gå varm tillsammans med stillbildskameran sedan när två stycken grabbar kommer på besök :) Sweet.

    Åh jag vill också ha uteplats. Njuuut.

    Kram

    SvaraRadera