söndag 2 maj 2010

Awesome!

Jag sitter på uteplatsen med laptopen i knät, har bara linne på mig. Eller brallor oxå såklart! Vill inte chocka Plantagens gäster allt för mycket. Haha!
Lite småkyligt men solen värmer skönt.. :) Love it!
Tittar på min darling som målar det sista på staketet.. rött ska det va!
Pyret sover i sovrummet.
Livet leker!
Det kliar i fingrarna på mig, vill börja plantera! Krukorna står färdiga, gubben som bodde här innan va snäll att lämna en del. Och till min stora lycka ser syrenträdet som han hade fått i present ut att ha klarat den stränga vintern.. Det är små miniknoppar där minsann!

Syrener får mig att tänka på vårt gamla landställe på Vätö.
Älskade älskade landstället..
Jag får fortfarande andnöd & blir tårögd när jag tänker på att det inte finns i vår ägo längre..
Där man tillbringat sina första tjugo år av sitt liv. Varenda sommar!
Man kände till varenda bergknalle, varenda blomma.. Småfåglarna som kom & åt ur våra händer..
Det är ren & skär sorg!
Och jag drömmer fortfarande ångestfyllda mardrömmar om stället några gånger i månaden & vaknar i full panik över att jag inte kan åka dit.

Men när jag blir miljonär ska jag köpa tillbaka det!
Min Linus & min Fille ska bannemej få tillbringa sina somrar där, det är ett som är säkert!




...

4 kommentarer:

  1. Åh, nästan så man själv känner sorg när du förklarar ditt gamla landställe. Men det är nog inte lång tid kvar tills du blir miljonär o då jävlar :)
    Det har ju verkligen varit en underbar dag idag. Sol i hjärta sol i sinne.
    Apropå mina fönster. Jag hade nog fått en lite annorlunda bild i minnet. Men de skiljde sig från de gamla. De sitter lite högre och blir då lite annorlunda för en förortsunge som jag. Hehe. Man får va glad för det lilla :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj gumman, vilka fina ord om Vätö. Pratade med mormor idag om detta fina ställe!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag kommer ihåg när vi var där, men utsikten på bryggan var ju inte så vacker direkt när killen med den uppdragna läppen satt där å visade alla sina tänder i solens sken,(inte vackert) det kommer jag aldrig att glömma, å när vi cyklade runt med sverige flaggan bakpå cyckeln.. hahah -94 tror jag att det var. =D
    Kraaam / A-K

    SvaraRadera
  4. ok, jag kan bidra med badmintonnät....

    SvaraRadera