lördag 9 januari 2010

Snurr.

Linus motto, lördagen den 9 januari: (Grattis min världens finaste pappi som fyller år i dag!)
Varför sova när man kan va vaken?
Ja, för han vill inte sova...
Han somnade för vad som jag trodde var natten, lugnt & fint klockan 19:45 igår.
Men nej nej..
Han vaknade och var glad som en lärka vid 21:15 preciiiis i samma stund som jag skulle ta första tuggan av fredagsmiddagen.
Jag försökte få honom att somna om i en evighet, men icke.. Så han fick komma upp! Och då var han mer vild än tam fram till tolv då jag lyckdaes söva honom. Men det varade bara till 03. Då skulle han upp igen..
Han somnade om i min armhåla tills nu - halv 6.
Snaaaark!
Kan va fler tänder på g, han har trots allt några till som ska komma. :S
Eller så har han ont i magen, han stånkar så..

Men hoppas ni alla där ute har en skön lördagssovmorgon.
Jag sitter iallafall här med Mr Piggelino, som iofs är ruskigt söt i sin pyjamas med apor på & håret som står åt alla håll. :)
Han har börjat med en ny grej, han sitter på sin blöjrumpa & så snurrar han långsamt runt runt med hjälp av fötterna. Som att han går, fast han bara kommer runt om nån hajjar.
Ser för sött ut! Så sitter han sådär. Och snurrar.. Haha!


...

2 kommentarer:

  1. Gah, jag hade gärna tagit sovmorgon men icke. här ska jobbas :( njut av landetluften o ta hand om er i kylan. kram cicci

    SvaraRadera
  2. Linus verkar lite snurrig...

    SvaraRadera