måndag 11 januari 2010

En släng av flyttpanik.

Någon vänlig skäl som har lust att titta förbi här & flyttpacka ner mitt hem? Nehe. Inte det? :)
Ja.. Vi flyttar om typ 20 dagar och vi har inte packat en endaste pryl!
Jag orkar inte.
Mannen orkar inte.
Linus kan inte.
Och Fille vill inte..
Kreativa familjen! ;)

Till råga på allt har Linus snorande blivit värre plus att han har fått en skällande hosta. Och som oxå har smittat både den här mamman och den här pappan, som dock jobbar ändå..
Så nu är vi däckade familjen istället!

Helgen på landet var mysig som vanligt!
Det kom nästan lite tårar när jag i lördags skulle få Linus att sova nap, jag vaggade honom i vagnen & tittade ut över altanen ner över tomten & ut över den frusna Mälarfjärden där en orangefärgad sol långsamt gick ner, samtidigt som brasan sprakade bredvid.
Det kan inte vara annat än kärlek! <3
Och självklart hade vi glömt kameran hemma. Surt..

I lördags somnade Linus efter Robinson & sov som en stock till 03. För att sen snabbt somna om hos mig..
Men igår vaknade han 45 minuter efter sänggåendet & var såååå ledsen & vägrade somna om. Fattar inte..
Det är ju så olika!
Däremot när han väl somnade igår så sov han hela natten till 08.
I sin säng.
Har provat allt. Lägga honom tidigare. Senare. Gå upp tidigare på dagarna. Osv..
Det jag nu ska testa är att korta ner hans sovtider på dagarna, till max en timme. Gånger 2. Så får vi se..


...

1 kommentar:

  1. Det är så det är med barn...alltid nytt att upptäcka! Det är bara att njuta....

    SvaraRadera