torsdag 5 november 2009

Vilken jäkla dag det här blev då!

Linus vaknade o5.
Och vägrade somna om..
Han låg bredvid mig i sängen & pysslade, sparkade & gurglade till halv 7 ungefär. Då slöt han sina vackra ögon - i exakt EN timme.
Och jag mådde inte särskilt bra. Tror det va nån släng efter sprutan jag tog i förrgår.. Mådde illa, var helt darrig & orkeslös.
Men upp upp, upp måste man när litet Pyret inte vill ligga kvar i varma goa sängen längre.. :S
Men jag va lugn då. Tänkte att han ändå kommer somna runt 10 & sova i 2-3 timmar som han gjort den senaste veckan.
Så fel man kan ha..

Jag tyckte så synd om mig själv så jag drack väl en halvliter PepsiMax på förmiddagen. Tänkte inte mer på det, bara att det var himmelskt gott. Vi brukar aldrig ha läsk hemma på vardagar, men nu hade vi en hel flarra över från middagsbjudningen igår. Så jag drack lite till & poff så va nästan hela slut.

Och Linus vägrade somna kl 10. Och klockan 11. Och klockan 12. Jag provade i vagnen, i hans säng, i vagnen, i vår säng med tutte, i vår säng utan tutte, i vagnen, i soffan, i hans säng... Tokpigg! Lixom nästan hyperakitv. Flaxade omkring, kastade i sig maten, kastade leksaker runtomkring & jag tänkte "är detta en ny utvecklingsfas så är det dax att sätta in en annons på Blocket" ;)
Tillslut somnade han i babysittern. Klockan 13:30. Då hade han alltså varit vaken i sex timmar.. Har aldrig hänt!
MEN! Han sov bara i 20 minuter. Sen samma visa igen.. Flax flax, wrooom, äta äta, yla, gurgla!
Efter en långtuttning i soffan runt 15 så somnade han äntligen & sov i en timme.

Men det var inte förens jag skulle ta fram dricka till middagen tre timmar senare & såg den halvtomma Pepsiflaskan som jag insåg - han blev ju överaktiv av all jävla läsk jag hade bäljat i mig! Såklart! Jag har läst det nånstans. Att det går över till barnet. Stackars liten! Koffein rakt ner i strupen via mammas tutte. :(

Han somnade iallafall själv i sin egen lilla säng här vid åtta. Duktiga överaktiva unge! <3

Men joo. Jag överlevde vaccinsprutan iaf.. Skrev ett mail till Linn på dagen & förklarade mina biverkningar & bad henne sälja min story till Aftonbladet om jag dog på stört. :)
Men jag pallade inte att följa med flickorna på bio. :( Vi skulle sett Michael Jacksonfilmen..
Får istället se framemot NEW MOON som vi ska se den 21 november. Lääängta!
Linn har paxat Jacob. Och jag har paxat Charlie. Pappan alltså. Blir nog bra..






...

1 kommentar:

  1. ja, det är otroligt vad man får i sig påverkar allt runt i kring sig. Efter min spruta har jag bara sovit å sovit. Först nu börjar jag (3 dagar senare) känna mig som vanligt.

    SvaraRadera