fredag 13 november 2009

Läkare utan svenskakunskaper?

Har precis varit hos läkaren. Angående min astma som bara blir värre..
Doktor Massubi.

Jag var lite orolig vilka läkemedel jag får ta eftersom jag ammar, men han lugnade mig.
Och sen började han fråga ut mig.
Är du allergisk mot något?
Är du gift? (såg inte riktigt vad det hade med saken att göra, men jag antog att han hade sett min ring..) Så jag svarade: Nej, men förlovad.
Doktorn: "Ahh singel, SINGEL!"
Eeeehh. Va? Så jag upprepade: Nej, alltså förlovad!
Doktorn: "Jajaa.. Singel."
Sen frågade han mig vad jag jobbade med just nu & när jag svarade att jag var mammaledig så såg han mycket förvånad ut "Jahaaa? Så du har ett barn?"
Nej, jag ammar bara i största allmänhet!?
Och så såg jag hur han tänkte, att där sitter jag en ensamstående stackars mamma med astma på köpet. Att man inte ska lita på män, visste jag inte det?

Suck.
Och allt som allt gick hela kalaset på 540 spänn. Tack!
Skönt att det är fredag iaf. :)

Nu ska den här stackars ensamstående mamman kura ihop sig i soffan med sin fantastiske son! <3




...

1 kommentar:

  1. mäh oförskämda snubbe. han orkade lixom inte ens lyssna.... å då hade ni inte kommit till besvären än... drygo säger jag!

    SvaraRadera