tisdag 27 oktober 2009

Panikbakning.



Den här bilden fanns i Linns mobilkamera. Mitt lilla hjärta! Har han varit så plutt? Har han haft så mkt hår? Har hans kläder någonsin varit så förstora? :O

Tidigt imorse var jag & svägerskan iväg & handlade upp halva Coop.
Till Välkomstfesten! :)
Ballonger, serpentiner, saft.. ja, hela kittet för ett lyckat barnkalas. Sen att varken Linus eller Alizia fattar nånting, det är väl en annan sak. Några större barn kommer det iallafall som kanske tycker det är kul med ballonger & saft. :D

Så i veckan blir det bakning. Hjälp! Inte min starka sida. Rulltårtebaket har jag lejt bort till fina mormor, hon gör väääärldens godaste! Men själv måste jag åstadkomma minimorotskakor. Men hur?
Ska jag göra en stor som jag sen delar i massa små bitar? Eller kan man kanske grädda dom i typ muffinsformar? Tips mottages tacksamt!
Tanken är nämligen att vi ska ha fikabuffé, att man kan äta lite av varje.
Men lugn - det kommer finnas frukt till de som försöker hålla slanka linjen. :)

2 kommentarer:

  1. men å vilken söt liten linus!!!!
    jo vi gjorde kladdkaka i muffinsformar så då borde de nog gå med morotskaka oxå... men de är nog lättare å göra en stor å dela.. om du ska ha glasyr på iaf...
    kram

    SvaraRadera
  2. mumsfillebabba...

    SvaraRadera