torsdag 5 mars 2009

Fisk!






Jag har fått sånt sug efter fisk de senaste veckorna.. Mm! En craving! Vilket är mycket bra nu när jag är gravid.
Både igår & idag har jag ätit en toppensmarrig lunch med tonfisk!
Vill ni veta "receptet"? Det får ni vare sig ni vill eller inte.

Det första man behöver är ris. Helst råris.. Fast för mig har det blivit basmati eftersom jag kokade massor för några dagar sen & har sen haft det i kylskåpet, som jag sen har värmt i micron.
När riset är varmt häller man över tonfisken direkt från konserven, eller ja.. bort med vattnet först! (VIKTIGT! Det måste vara "Abbas fina filébitar i vatten" inte nån billig variant - bajsvarning!) efter det slänger man på lite diverse grönsaker man har hemma, för mig har det blivit rivna morötter, oliver & majs.
Sen - kryddor! Jag tog curry, örtsalt & svartpeppar.
Sen - några klickar creme fraiche! Klaro!
Gott gott. Nyttigt nyttigt!

Är skitsugen på fiskgratäng med färsk spenat till middag, men jag måste nog hejda mig. Inte fisk till alla måltider - hallåå!

4 kommentarer:

  1. men det är bra!! ni kommer få en smart unge som har överskott av omega-3 haha.

    SvaraRadera
  2. Eller så ploppar det ut en unge med fjäll? :S

    / Alexandra

    SvaraRadera
  3. haha so may it be ;)
    /cicci

    SvaraRadera
  4. Fäsk fäsk. Det var det länge sen man åt. Jag kanske sku ta & brassa nåt sånt idag hemma. Mums! Tack för tipset och smittandet av craving. ;)

    SvaraRadera