måndag 2 mars 2009

Blablibibiblaa..

Blev hemma idag. Kunde bara inte gå dit!
Har halvslaggat hela dagen.
Såg "The Curious Case Of Benjamin Button" - bra & sorglig! Jag älskade den.

Var sen på besök hos Dr Död på mödravårdcentralen som helt plötsligt var såååå oroad över min foglossning (?) WHA?
"Vi sa ju förra gången att du skulle känna efter & sen komma hiit igen om du ville ha sjukskrivning..." Jag fattade nada.
Fick iallafall bra med allergimedicin inför den kommande helvetiska pollensäsongen. Bra där!
Han var lite oroad över min onda mage som jag bara får på natten..
Förmodligen är det sammandragningar, och att de beror på stress.
Kan jag tagga ner mig själv nu? Han tyckte att den förhoppningsvis kommande ledigheten kommer bli mycket bra för mig.

Apropå det!
Jag fick en liten anledning att va glad idag. Fick ett obegripiligt brev från försäkringskassan, ringde upp & var nr 45 (!) i kön & tre minuter senare fick jag prata med en handläggare. Hon sa att det blir så att min mammapeng kommer grundas på min nuvarande lön. Jag slipper alltså 180 kr/dag! Wiiie! Men jag vågar inte tro något.. Jag tror att det kommer cp:a till sig ändå, så jag tar inte ut det riktigt än! :)

1 kommentar:

  1. håller tummarna för att du får lite mer. det är ju inte big time money om man får 180 kronor om dagen :/
    fingers crossed X

    SvaraRadera