torsdag 18 augusti 2011

Magen.


Linus är hemma idag.
Jag har en dålig magkänsla vad gäller hans dagis..
..har egentligen alltid känt att det varit något men inte kunnat sätta fingret på vad. Och så har jag viftat bort det. Tänkt att det är jag som är överbesyddande.

Men den här veckan har verkligen inte varit ok! Och igår var lixom droppen..
Den hemska lämningen.
Som blev hemsk just för att alla små inskolningsbarn plus föräldrar satt i ringen och sjöng, redan när vi kom (det brukar annars börja efter nio, vi kom tio i) Linus hade ingen större lust att slå sig ner bland massa nya barn och föräldrar - jag förstår honom.

Nästan alla andra i Linus dagisgrupp har fått byta ett snäpp högre så att säga (varav två är de han jämt leker med!) men inte Linus och tre till.
Så han ska tillbringa sina dagar med ett gäng nya småttingar som knappt kan gå eller prata.
Hur tänkte dem här?
Tydligen för att han skolades in i januari, de andra ett halvår tidigare. Vet inte om jag tycker det är ett skäl nog..
Och sen hämtningen, när jag trodde jag skulle få prata igenom det som hänt - nää då är ingen av hans fröknar där.
Suck..

Så Linus fick va hemma.
Varför ska han vara där om alla bara är upptagna av inskolningarna? Man kanske inte får glömma barnen som går kvar och som faktiskt inte är särskilt stora dem heller?

Iallafall.
Träffade en mamma från dagis nu på promenaden. Och hon undrade om Linus var sjuk idag och jag berättade - och hon kände exakt samma sak! Sköööönt!
Hennes son hade inte ens velat gå in genom grindarna i morse. Så hemskt.

Nä. Nya tag nästa vecka.


...

1 kommentar:

  1. måste prata med fröknarna eller deras chef. så där ska de ju inte vara. du är inte överbeskyddande. det är din son de gäller å du betalar dessutom
    för dagisfröknarnas tjänster.

    SvaraRadera