tisdag 23 augusti 2011

Lite krypning och lite bajs.


Här har vi en lilleman som inte är långt från att krypa. Fort det gåååår!
Dåliga bilder jag vet. Hur tar man egentligen kort på en energibebis? :)



Idag har pappan i huset varit ledig.
Och den här mamman slapp dagislämningen..
Jag tycker det är ett stressmoment! Med negativ stress..
I går morse satt Linus och tjöt redan när vi satt i kapprummet på dagis och satte på regnkläder. "Stanna mamma, åka vangen mamma"
Och när vi sen gick ut till fröknarna så klamrade hans sig fast vid min hals och verkligen stortjöt. Fick som vanligt bända loss honom och ge honom till hans fröken. Men han fick ha nappen kvar, vi försöker annars att han bara har den när han ska vila, sova eller åka vagn.
När jag hunnit ut genom grinden så hörde jag inte längre hans yl så det går åt det bättre hållet.. Imorse med pappa gick det nästan smärtfritt.

Och apropå något helt annat. Han både kissar OCH bajsar på pottan numera. (Hej Cicci! Läste din blogg om pottorna. :D)
Från att ha haft pottan som en leksak har han nu greppat detta.
Bara för några veckor sen ville han INTE. Men nu.. Han ber att vi ska ta av blöjan, springer och hämtar pottan och så kissar han. Och nu kommer det även en fin korv då och då. Sen dansar vi bajsdansen. Och sjunger bajslåten. Moget.

Nästa steg blir till att ha kalsonger på sig och fatta att man inte kan göra sina behov där i. Vi hade en sån bajssituation förra veckan, neeej tack.

Blev detta lite av ett skrytinlägg? Det va inte meningen. :)
Men vad ska jag skriva om då? Om inte mina guldklimpar.
Kan skriva att jag börjat mitt nya liv. Att 20 gravidkilon ska bort. Att Fille fått våteksem. Att Linn och jag snart åker på ridhelg. Att denna dator börjar ge upp.

Ja. Så.
Nu känns det bättre!
Avslutar med en bild på mig själv, från helgens minikräftskiva på södermalm.
Detta är numera mitt officiella festnylle, gör en konstig min på varenda bild..



...

1 kommentar:

  1. Nej men gud, det känns ju som att mina grabbar nyligen lärde sig krypa och nu kan Lillvin krypa. This is crazy!
    Åh vad duktig Linus är då! Vad imponerande att han liksom själv "tar tag i" potträningen :) Förstår att du är stolt mama.
    Puss

    SvaraRadera