söndag 13 mars 2011

Piss.

Snart tar den här mamman sitt pick och pack och lägger sig ute i snön, i det lilla som finns kvar. För att sen ligga kvar där..
Joo, lite så känns det faktiskt!
När ska den här sjukhistorien ta S L U T?

I fredags fick jag plötsligt svårt att andas. VAD NU!?
Det strålade ut i vänsterarmen, så jag tänkte att antingen dör jag av en hjärtinfarkt här och nu eller så har jag överansträngt armen.
Mm..
Jag dog iallafall inte!
Men på lördagmorgonen fick jag ingen luft alls och tog en taxi in till akuten. Och där blev jag kvar ett bra tag..
Det togs prover, det röntgades i omgångar. Jag fick åka in i ett sånt där rör, skitläskigt och jag tänkte bara på mina pojkar där hemma med en tår i ögat..
Ett tag misstänkte de en blodpropp i lungan, så det var lite oro där ett tag medan vi väntade på besked.
Domen blev lungsäcksinflammation - vad fan är det lixom? Har aldrig hört talas om.
Så nu sitter jag här hög på smärtlindring och hoppas på bättre tider. Och att kunna andas som folk.

Har min lille klump i knät - det är kärlek.
Han väger nu 4790 kg!
Fyller sex veckor på tisdag..
Han är fortfarande världens goaste men har en skrikperiod på kvällarna exakt mellan 20 och 22. Det börjar på minuten klockan 20. Helt sjukt!
Hans mage har krånglat eftersom han äter ersättnining, men nu hoppas jag vi har kommit på en lösning så vi får lite lugn och ro här på kvällarna. :)

Mellofinal igår.
Jag hoppades på Danny!
Men neh..
Jo, Erik var väl oxå bra. Men jag gillade inte låten.. lite för omogen för min smak. Typ.

Linus ordförråd har fullkomligt exploderat!
Han säger ALLT! På sitt sätt.
Han har till å med sagt några treordsmeningar: mamma äta ban (mamma äter banan..) annars är det mest tvåordsmeningar och alla ord förstås.
Vi brukar leka en lek då jag säger ett ord så säger han efter.. det är kul!
Helikopter - kopa
Pizzeria - isterila
Öga - göja

Ja, för jag säger ju inga lätta ord åt stackarn. Haha!

Nu - pillerintag!
Jag förstår de som blir beroende av piller. Säger jag som praktiserade på en tablettberoendeavgiftningsklinik och var skeptisk hur man kunde hamna där..
Smärta går fetbort!


...

1 kommentar:

  1. men oj de där lät ju inte bra. läskigt. tänker på dig! krya på dig nu! kramis

    SvaraRadera