tisdag 22 februari 2011

Pladder.

Jag hann knappt uppdatera förra inlägget förens min infektion i livmodern var tillbaka. Det blev ännu en tur till gynakuten och ännu mer antibiotika, två olika sorter denna gång.
Suck!
Läskigt med bakterier som inte vill ge med sig! Tänk va galet stendöd jag hade varit om det här hänt förr i tiden? Många dog ju av just det..
Fy!

Men! Jag repar mig. Är nästan helt återställd om än väldigt trött och orkeslös - och det beror faktiskt inte på en viss liten Alvin, nej.. han är fortfarande en liten ängel!
Efter alla sjukdomsturer så ammar jag nästan ingenting och han verkar nöjd och glad över det. Jag med! Så skönt att slippa amningstoppar, läckande bröst och att inte kunna äta lök och allt var det är. Mamma nöööjd!
Alvin

Liten Linus


De är lika även om jag ser stora skillnader, framför allt på ögonen..
Alvin är en blandning mellan Alfons Åberg och E.T. :)
Det är så roligt att jämföra bilder!


Igår var min första riktiga dag på det nya livet. Livet som tvåbarnsmamma i vardagen! Det gick hur bra som helst. :) Båda grabbarna skötte sig på morgonen, så vi hann till dagis i tid. Duktig familj!
I morse däremot gick det sämre.. jag och Linus blev osams och lessna och det slutade med att han fick stanna hemma för en mysdag med mig och Alvin.
Och han verkade lika glad för det.. och tur var det nog oxå för han somnade i tallriken när vi åt lunch redan vid 11.

Pladder, pladder.. Den här mamman ska passa på att vila lite nu medan båda grabbarna sover!



...

1 kommentar:

  1. mäh, du skriver ju alldeles för sällan. Som 2barnmor måsteru ha hur mycket tid som helst att sitta framför datan...

    SvaraRadera