fredag 25 februari 2011

Inte slåss.

Hur länge fick vi vara familjen Frisk den här gången då? Inte länge.
Linus kom in till oss med världens frossa natten till igår, lilla barn.. låg och skakade! Och efter det har hostan kommit mer och mer.
Suck!
Hosta.
Det skär i mig som knivar i hjärtat varje gång han hostar.
Och det är hela tiden..

Så han har fått va hemma med mig och Alvin igår och idag.
Och det har gått så bra!
I onsdags när jag hämtade Linus från dagis var han så arg, så arg..
Hela kvällen!
Han har den senaste tiden börjat visa lite småtendeser till att slåss till mammans stora panik, ngt han lärt sig på dagis.
Och i onsdags eskalerade det.. ingenting mot lillebror som tur var, utan bara mot mig.
Det hela slutade med att vi grät båda två och när pappan kom hem var jag ett vrak.
Jag kände inte igen min egen son! En fruktansvärd känsla.
Sen kom febern och hostan.
Så kanske mådde han dåligt redan där på kvällen? För nu är han min vanliga kramiga Linus igen.
Kanske är han svartsjuk på brorsan oxå. Han blir ju bortlämnad på dagis och vi går hem igen. Så jag tror att de här dagarna hemma har gjort honom gott. Älskade unge!


...

2 kommentarer:

  1. Det var inte roligt, börja boxas med morsan. Men det är jue troligen en övergångsfas. Han är nog kanske liiite avis på brorsan, det tror jag oxå. <3 Kraaam

    SvaraRadera
  2. närå, detta har han lärt sig på förskolan! Fortsätt bara med dtt/ert goa bemötande så kommer det att försvinna...

    SvaraRadera