tisdag 18 januari 2011

Mage. Tuttar. Och funderingar!

Imorse lekte Linus med en kartong där det var en gravidmage på bild.
Han sprang direkt till mig och klappade mig på stora magen.. Jaaa, mamma är tjock! :)
Sen petade han mig på bröstet och sa "tutteeee", tittade på sin far och skrattade.
Men alltså!
Ska inte barn ha ett naturligt förhållningssätt till såna saker? Jag menar, mina tuttar kommer ju va ganska mycket i fokus den närmaste tiden.
Och rapar och fisar gör vi ju alla..
Mm. Inte lätt det här med barn alltid!

Det här med hans utedagis har ju öppnat en helt ny värld vad gäller hur man klär ett barn vintertid. Det är lixom inte att bara ta på en overall inte..
Nej nej. Det ska va ullunderställ, fleeceunderställ och sen overall på det. Och är det slaskigt väder så ska man ha galonbyxor över. Och är det ganska varm men slaskigt, då skippar man overallen och kör fleeceunderställ och överdragsbyxa. Och fodrade gummistövlar.
Och inga luvor får existera!
I skorna får man absolut INTE ha bomullstrumpa. Nope, det ska va ull och sen raggsocka.. Varför har inte jag fått lära mig det när jag varit i fjällen och åkt skidor? Att bomull drar åt sig vätska och gör foten kall? Jag som alltid har förfrusit de stackars tårna.

Nu är älsk iväg och hämtar hem min skatt från dagis, även igår hade han sovit efter lunchen. Helt otroligt..
Han blir fortfarande ledsen när pappa går på morgonen, men det kommer säkert hålla i ett tag.
Och nästa vecka är det min tur att börja lämna och hämta. Hjälp!
Måste öva inför veckan efter det, då älsk börjar jobba igen..
Då är det bara jag, Linus, Fille och magen.. och sen kommer bebis oxå.
Hjälp igen!


...

1 kommentar:

  1. Åh, går han på sånt där ur&skur-dagis? Skulle vilja att våra ska gå på sånt. Står i kö, men gissar att de är populära :/

    HAHA, Tuttar!!

    SvaraRadera