måndag 30 augusti 2010

Minnen.

Natt 2 avklarad med bravur!

Han somnade på två röda vid 20 (han har börjat att bara sova en gång per dag, mellan 12-14, därav den extrema lättsövdheten på kvällarna :D) sen vaknade jag med ett ryck av att han pep vid 04:30..
.. yes! jag hörde honom från vårat sovrum! :)
Tänkte att nej, han ska inte lära sig att jag kommer kutande så fort han piper, så jag lät honom hållas lite.
När det sen övergick i förtvivlad gråt, gick jag in och la ner honom och gick sen tillbaka in till oss.
Men!
Han började pipa efter 5 minuter igen och den gången skickade jag in hans far och efter det sov han iallafall till 06.
När jag då gick in var han riktigt ledsen och klamrade sig panikslagen fast vid mig när jag böjde mig ner, så fick han komma in till mamma och pappa.
Mys!
Sen sov han till 07:30. Så - en riktigt bra natt!
Och nu känns det inte lika ångestfyllt att han sover där inne, det känns mer mysigt.
Ett eget rum, vem vill inte ha det?

Idag fyller världens bästa Linn år. 25 år!
GRATTIS ÄLSKADE DU!
25 år.. jisses! Jag minns det som igår. Det var ett bra år.. 2005..
Jag var visserligen tillsammans med ett as, men det har nog lärt mig endel bra saker om mig själv som jag har nytta av idag!
Iallafall. Jag tog först körkort, sen köpte jag Fille som en 25-års present till mig själv. Och sen pluggade jag upp några ämnen på komvux så jag skulle komma vidare i livet.
Så.. ett bra år!
Jag minns att vi var ett stort gäng som firade mig och att jag råkade hångla med en äcklig kollega mitt framför alla. Haha! Ok.. nog om det.

Dagens mission: köpa en mörkläggningsgardin åt Liten!
Jag minns en jag hade när jag var liten.. verkar som att jag minns mycket just idag? Ja, det var svart och så hade den illgröna och illröda elefanter och andra djungeldjur på. Skitful. Men mörkt blev det!


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar