söndag 29 augusti 2010

En annorlunda natt.

Så kom då natten då Liten sov sin första natt i sitt eget rum..
.. och hans oroliga mor vakade på soffan i vardagsrummet, för TÄNK OM vi inte skulle höra honom från vårt sovrum?
Hur det gick? Braaaaa!
Han somnade som en stock vid 20. Sen vaknade han två gånger under kvällen för att han hade tappat nappen, men det gör han alltid.
Sen låg jag vaken på soffan hela natten, tittade på månen utanför, grubblade.. och väntade på att han skulle vakna.
Men det gjorde han inte förens 04:30! Då gick jag in och bara la ner honom och han somnade om på två röda, dock inte hans mor inte.
Sen vaknade han 06:00 - samma visa.
SEN! Vaknade han inte förens 07:10! Wie! Duktiga unge.
Då gick vi in till pappa i sovrummet och mös en hel timme.
Så summasumarum: antingen hade han bara en bra natt, eller så är det så att det är vi som stört honom och att det här med eget rum kommer göra susen. :)
Vi får se.

Igår blev det shopping.
Liten fick nya skor:


Och en ny höstjacka:




Linus blev nöjd. Han vägrar ta av sig skorna när vi kommer in..
Annars är han allt annat än nöjd just nu! :S
Han vrålar & är extremt gnällig, och totalt BESATT av nappen (tänder på g?)
Vill han ha något så vrålar han bara rakt ut: öööööööööööööhihhhhhhhhh! Låter ungefär som en åsna.
Och han babblar och babblar och försöker göra sig förstådd och vi försöker förstå vad han menar, men det är inte så lätt.
I fredags när jag åkte in till stan för att fira Linn, och hade lyssnat på vrålet en hel dag, då kände jag bara att jag fan blödde ur öronen. Sjuk känsla!

Fira Linn ja!
Vi åt middag hemma hos henne ett gäng, efter att jag & ett antal girls i min bil letat efter p-plats i 40 (!!!) jävla minuter. Brukar alltid finnas på Linns gata!
Iallafall. Efter middag och ett antal glas med olika drycker (sprite zero för min del) så bar det av ut. Till hederliga gamla Båten!
Och det var en annorlunda känsla att gå ut på krogen med en knodd i magen, men kul var det. Som jag behövde denna kväll med fina vännerna.
Vi pratade om det. Vänskap.
Att man alltid har varandra där, även om man inte hörs varje dag..
Ingen blir sur om man avbokar för att ngt kommer ivägen, eller om man glömmer ringa en kväll.. Man har alltid varandra! Det är vänskap för mig.

Nu har Linus slitit av sig ena skon, samtidigt som han hittat ett gammalt digestivekex på golvet som han smetar ut på v-rumsbordet. Tokunge..
Ja, jag ska sova en låååång lunchlur sen!
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar