tisdag 18 maj 2010

Pollen. Värkar. Sol!

Sommaren är verkligen här - och pollen med den. :S
Jag har legat & snorat hela natten och säkert stört mina vackra pojkar.
Kanske därför Pyret sov till 08:30? Jag är fortfarande i chock efter det.
Han vaknade som vanligt 06:20 men var då extremt tjurig så jag tankade i honom välling & poff.. Sova sova..
Pigg mama!

För ett år sen vankade jag omkring med värkarna hemma på 15e våningen.
Hade "bara" 20 timmar kvar. Aj!
Grät, kräktes, jämrade mig..
Så fantastiskt!
Fast det tyckte jag inte då. Neeej. :)
Men när man tänker tillbaka så är det ju en fantastisk upplevelse att föda barn!
Känslorna av att JAG grejjade det..
Jag har pressat ut vår son (med hjälp av älsk såklart, när han inte sov i fotöljen ;D). Det är obeskrivlig kärlek!
Graviditeten tyckte jag var extremt pest, men förlossningen.. då man äntligen skulle få träffa honom.. Det gav det hela en extra kick såklart.
Sen gjorde det ju SJUKT ont, det är klart..
Och tiden efteråt var hemsk. Överkörd av sjutton tåg är bara förnamnet!

Men ja. Jag minns den här tiden för ett år sen med värme, lite ångest och mycket glädje..


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar