tisdag 23 mars 2010

Slalom! Skoter! Feber!


I söndags kom vi hem, Pyret & jag..
Pappan i den här familjen åkte direkt till Norge i en heeeel vecka till.
Men vi bor hos min mor sålänge, så vi klarar oss.. :)

Ramundberget var både underbart & jobbigt.
Stugan visade sig vara minimini & Linus kusin Alizia fick öroninflammation & skrek både dag & natt första delen av veckan.
Ja, det var sjuuukt jobbigt.
Men vi har försökt åkt så mkt skidor som möjligt!
Men jag vet inte vad som hänt med mig, men jag tycker inte att det är lika kul längre..
Vad har hänt med slalomnymfen nr 1?
Pjäxorna gör ont, jag fryser om tårna, det blåser för mkt, det är för varmt, jag är rädd för att ramla..
Har jag blivit för gammal? :S

Annars så har Linus både gjort skoterpremiär, badhuspremiär & after-skipremiär.
OCH!
HAN GÅR!
Jo. Det är sant..
Efter mkt gåträning så kom han plötsligt gående bakom mig en dag. Haha!
Chock? Ja.
Nu ställer han sig upp mot möbler, sen traskar han iväg. Kanske inte det stadigaste, men han kommer framåt iaf. :) Tio femton steg nånting, sen är han antingen framme vid nån möbel, eller så sätter han sig ner.
Det är bannemej fantastiskt!

Men sen. I fredags.. blev även min Liten sjuk. Såklart.. :(
Har en grym hosta, hög feber & snoret bara rinner & rinner.
Det känns som att han är något bättre idag. Hoppas det!
Var hos läkaren igår kväll & kollade upp honom.
Kändes skönt.
Halsen var lite röd & sänkan lite hög, men vi skulle avvakta tills imorrn.

När jag ringde & bokade tid vid 19 igår (man ska ju alltid vänta i 3 dygn innan man går till läkaren med feberbäbisar har man ju fått inpräntat..) så svarar kärrin... kvinnan i luren:
- Men han är ju 10 månader, han ska ju sova snart, du måste ju ringa så tidigt som möjligt för tid förstår du väl? Vi har bara tider sent ikväll!
URSÄKTA!?
Jag lägger väl fan min son när jag vill!
Suck..
Idiot!
Sen fick jag en tid en & en halv timme senare..
Det är andra gången jag är i kontakt med sjukvården när det gäller Linus. Och andra gången jag bli illa bemött.
Vad är problemet?


...

2 kommentarer: