fredag 26 mars 2010

Idiotiska hundägare, del 56.

Den värsta sortens hundägare, är dom som byter håll eller står & väntar, så att deras lilla puttegullgullhund ska få hälsa på andra hundar.
Oftast så ler dom oxå.
Gaah!

Det hände mig nyss.
Jag menar, tror hon att jag som kommer gående med en barnvagn, ser ut som ett vrak & har en hund som är nästa lika stor som barnvagnen... tror hon, att jag har lust med en liten lekstund?
Svaret är nej nej nej.

Så när hon stått där & väntat & leendet bara blir större & större.
Och jag klart & tydligt visat att vi inte är intresserade.
Då frågar hon om det är en hane eller tik.
Och jag hinner knappt svara förens hennes lilla hårtuss fått ett psykbryt medan kvinnan surt skakar på huvudet.
Och så väcker den lilla hunden Linus som precis hade somnat.
Och han somnar inte om.
Och jag hinner inte duscha & göra mig i ordning i tid.
För idag ska vi träffa Anna-Karin & hennes söner på Ikea, men på grund av den idiotiska hundägaren med hårtussen så kommer jag komma försent.
Tack. :/


...

1 kommentar:

  1. Suck, vissa människor alltså. Jag vet en till sorts hundmänniska som man inte uppskattar (oavsett om man är hundägare eller bara vanlig fotgängare), sådana som ger blanka fa i att ta upp skiten och nu när det töar kommer alla kluttar upp....somliga MITT I gångvägen. Hur tänkte de där? Okej om det faktiskt är MITT I skogen, då är det ingen större skada skedd...


    Sweet inlägg innan här. Om din älskade son :D

    SvaraRadera