måndag 25 januari 2010

Piggelino.

Jag hade kunnat sova nu, drömt härliga drömmar & legat tryggt under det varma täcket.
Gör jag det? Neh.
Jag hade planerat att släcka exakt klockan 23, direkt när Paradise Hotel var slut.. eftersom jag är besatt & absolut måste följa skiten.

22:43 ställer sig en liten herre i en ärvd randig pyjamas upp i sin spjälsäng, tittar på mig & ler som om det inte fanns en morgondag (?)
Så glad.
Mitt hjärta slog ett extra slag.
Så bedårande söt han är, min fantastiska son som så snällt somnade redan vid 20. Men inte längre än så nej..
Så han fick komma till mig i sängen.
För jag tänkte att vi kunde sova ihop.. men nej nej.
Sova?
Nej för det ville inte Pyret.

Idag var vi på besiktning av nya lyan. Och det gick mycket bättre än väntat, vi kommer få:
- Omtapetserat i alla rum
- Nya golv i sovrummen
- Nya köksluckor
- Nytt badkar

Wie! :)
Plus att vi får flytta in på lördag. Vi var lite oroade att det skulle bli först den 1:a februari, alltså på måndagen, men icke.. Puh.

Men ok.
Lilleman lär ju vara vaken 2 timmar till, så vad ska man hitta på?
Städa köket kanske?
Precis va jag är sugen på en måndagskväll klockan 23:36.
Nu kör vi!


...

1 kommentar: