tisdag 12 januari 2010

Frost & sömnbrist.

Näe... Alltså, nu får gärna våren komma!
Jag fryser ihjäl på våra dagliga promenader.
Idag hade till & med Fille frost inte bara på morrhåren utan även öronen, nosen, bringan & svansen. Han såg ut som en oldie! Helt grå.
Den enda som håller sig varm & go är Pyret som alltid ligger tryggt nerbäddad i sin varma åkpåse!
Fast å andra sidan så hoppas jag att snön ligger kvar tills vi flyttat, jag längtar nämligen till att göra en snölycka på "tomten" som jag tänder på kvällarna. :)
Vi får se helt enkelt..

Natten har varit kaos. Pyret somnade bredvid mig först vid 22 (verkar vara hans nya läggtid..) och jag la över honom till hans säng direkt, för att sen vakna 02.
Ledsen..
Han fick komma över till mig igen men vägrade sen somna om. Det ska snurras & det ska sätta sig upp. Heeeela tiden.
Riva mamma i näsan, pappa på ryggen.. Sova 5 minuter. Snurra, sätta sig, riva, nypa...
Sådär höll han på fram till 08 då vi gick upp.
Och nu sitter jag här med en lätt huvudvärk & trött som få. Och vad gör vår lilla natterrorist? Jo. Han sover för fulla muggar i vagnen på balkongen. :)
Men jag ska försöka att inte klaga.
Han är så fantastisk i övrigt!
Så glad, glad, glad.

Mitt älskade barn!


...

1 kommentar:

  1. åå stackare. de e hemskt. kan trösta dig med att du inte e ensam iaf... de står att de kan göra nätterna enklare om man låter dem sova hos sig iaf... iom seperations ångensten som kommer i den åldern...
    stor kram!

    SvaraRadera