tisdag 3 november 2009

Vagnsovning & nålar.

Dagens agenda: Svinvaccinering! Gaah.
Men ja. Det blir nog bra. Läste om den där lilla 3-åringen som dog, som hade influensan.. Jag vill ju inte bli sjuk & kanske smitta Pyret! Därför sätter jag min under nålen. :)

Pyret förresten - han sover i sin säng! Wiee!
Han har ju sen nån månad tillbaka enbart sovit i sin vagn, både på dagarna & på nätterna. Mest för att då somnar han på 3 minuter, istället för 45 minuter om man ska sitta & sjunga, klappa & dutta om han ska somna i sin säng. Plus att han då har vaknat var 5:e minut & gallskrikigt!
Men han kan ju inte sova i sin vagn hela livet..
Speciellt inte särskilt länge till eftersom han börjar bli för lååång för liggdelen.
Så nu måste vi börja vänja honom vid sängen igen & därför la jag ner honom där nu för en liten nap. Hoppas han sover en timme iallafall, som han brukar..
Jag vill lixom inte att de fantastiska rutiner vi kommit in i nu, speciellt på nätterna då han sover 19:45 - 6:30, ska rubbas på något sätt! Men man vet ju aldrig..

Mot nålen!






...

2 kommentarer:

  1. Sitter här på jobbet och känner mig yr efter sprutan. Skönt att läsa att du får den nu. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Man kanske sku ta och vaxa sej mot svinis.. Hade inte tänkt det, men tjaaa..
    Vad gullig han är, Grääs lilla troll! ♥

    SvaraRadera