måndag 16 november 2009

Mårten Gås & lampan Esmeralda.

Wrooom. Så var helgen över.. Fort går det!
Undrar om man kommer tänka likadant den dagen Pyret fyller 18? Att oj, så fort tiden gått. Säkert.

I fredags kom en trött & febrig sambo hem från jobbet. Så vi kröp upp i soffan hela familjen & hade fredagsmys resten av kvällen med tända ljus & god mat..

Halva lördagen spenderade jag, Linus & min mor i Vällingby C. Jag hade fått i födelsedagspresent att handla kläder. Och oj! Så mycket kläder det blev. :) :) :)
3 par strumpor, 3 par trosor, 2 par linnen, en tunika, en klänningaktig sak, ett par leggings & en mössa. Gött!
När jag så gick in på lampaffären där vi handlat nätlampan i, för att byta glödlampa som ju var för stor.
Då blev jag kär.
I Esmeralda!
Lampan Esmeralda!
EXAKT en sån jag velat ha från första början men som naturligtvis inte fanns där när vi köpte nätis.
Så. Hem & packa ner den svarta lampan, in till affären för byte & hem kom jag istället med Esmeralda som är lila! Jag älskar den. Har hängt upp lila gardiner & ska fixa lila kuddfodral. Mys!
Ja. Bild kommer. Men självklart så tog kamerabatteriet slut..

Lördagskvällen spenderade vi med Mårten Gås. Den traditionella gåsmiddagen gick som vanligt av stapeln en mörk novemberlördag.. Och vi åt. Och vi drack. Och vi log! :)

Och så kom söndagen...
Och Linus somnade perfekt klockan 19 & då började vi med lyxmiddagen som vi så noggrant planerat. Pannbiff med potatis i ugn. Det skulle bli en kväll med egentid för den här mamman & den här pappan..
MEN! Jag borde vetat vid det här laget. För Linus vaknade strålande lycklig & pigg klockan 20. Så han fick va med oss, vilket oxå var ett mysigt inslag självklart..
Vid 23 var hela familjen som döda sillar - utom Linus. Haha!
Men han somnade gott i sin säng efter att ha snurrat, snackat & försökt fånga sina apor i mobilen ovanför hans säng.
Ja, mitt lilla hjärta.. Livet är kul, men man måste sova oxå! :)


...

1 kommentar: