måndag 19 oktober 2009

Sprutor & lägenhetsvisning.

Så fyller han då 5 månader, min lilla skatt. Idag! :)
Otroligt.
För att fira lite extra så fick han en klick päronpuré på kvällsgröten, yummie!
Däremot var vi inte så snälla mot honom tidigare idag. Vaccinationssprutor! Han blev så lessen.. Och sen sov han i tre timmar, har aldrig hänt!
Han väger nu 7620 gram & är 67 cm lång. En ökning på 600 gram & 1 cm. Och jag som trodde att han skulle nå över 8 kilos sträcket, men icke.

Nu på kvällen tvingade jag med min mor på lägenhetsvisning av trean med uteplats. Och ja, det var en uteplats som heter duga! ÅTTIO kvadratmeter stor! Som en mindre tomt.
Jag dog.
Jag såg framför mig hur vi i framtiden spelar fotboll med Linus där, hur vi sitter & grillar, att jag gör kullerbyttor & att Fille urinerar där. Jag älskar den redan!
<3
Däremot hade ju lilla Sven på 89 bast som bodde där nu, såklart tapetserat hela lägenheten med storblommig tapet PLUS bård. Hua!
Och det var ju det där med att måla som vi absolut inte ville.
Men med den uteplatsen skulle jag kunna göra vadsomhelst typ. Kanske. :)

3 kommentarer:

  1. hua för bård de e verkligen inte snyggt... de har vi i tvättstugan... å verkligen tur att de bara är där... men de där med å måla... de e ju nästan ett måste... de e sånt man nästan måste räkna med... annars blir de att köpa sprillans nytt... kramis

    SvaraRadera
  2. oj glömde, GRATTIS till lilla Linus idag! 5 månader, de går så fort så fort...

    SvaraRadera
  3. TAAA DEN! Om det bara e målning/tapetsering det handlar om så fixar "vi" det i ett nafs.

    SvaraRadera