måndag 12 oktober 2009

Flyttfåglar.



Är vi Familjen Flytt? Jag tror det.
Jo. Vi har bestämt oss för att flytta - IGEN!
Fördelarna överväger nackdelarna med hästlängder..
Men oj va jag kommer saknar vår fantastiska utsikt. Men det är väl oxå det ända. Eller jag älskar lägenheten oxå förstås.

Fördelar
- vi sparar mellan 24000-30000 kr/år i hyreskostader! (bara det är väl skäl nog?)
- barnvänligt område
- många bra dagis i närheten
- lägenheten har uteplats
- jag kan cykla till jobbet (har jag alltid drömt om att kunna göra!)
- Fille slipper stressmomenten här i huset med hiss osv
- parkeringsplats
- om vi hade fantastiska naturomgivningar här, så är det dubbelt så fint där!

Nackdelar
- det blir längre för mig när jag ska hem & rasta Fille på lunchen sen när jag börjar jobba, men vafaan cykla på ba!
- vi får längre till BVC, affärer osv (men vi har ju bil!)
- den tilltänkta lägenheten är lite mindre, men ändå en trea.
- man måste åka buss för att komma till t-banan

Men vi kommer inte stressa. Vi ska vänta till den rätta lägenheten dyker upp!
Den ska va fräsch & jag vill att uteplatsen ska vara åt rätt håll & helst ska det kännas som att bo i radhus.. :) Sen vill jag slippa måla oxå.


Punkt.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt tänkt...

    SvaraRadera
  2. Men du glömde den viktigaste nackdelen, DU OCH JAAAG kommer ÄNNU längre ifrån varandra. Buhu! Men - du har ju bil så :D


    haha <3 /link

    SvaraRadera