fredag 23 oktober 2009

Den blivande trädgårdsmästaren?

Idag när jag igen inspekterade lägenheten, men framförallt uteplatsen så insåg jag ju att det är en mindre trädgård!
Det finns ett TRÄD där!
Ett träd med mystiska små röda bär på..
Jag är i chock.
Sen finns en tjock & grön gräsmatta.
Och en tjock & grön granhäck.
Och sen finns en rabatt med blommor som enligt 95-årige Sten ska va fantastisk på sommaren. Jag lovade dyrt att vi skulle sköta om den. :S
Hur f*n sköter man om en rabatt med blommor? Jag är ett lägenhetsbarn.
Men jag ser mig själv med stövlarna på & häcksaxen i högsta hugg. Linus som sitter bredvid & äter jord. Fille som skäller på grannarna. Spadar hit och spadar dit. Kanske en vattenkanna oxå? Ja. Det gör jag. Och det kommer bli bra det här! Det lovar jag dig Sven... Sten!

Behöver jag säga att vi tackade ja till lägenheten? För det gjorde vi. Och nu känns det mycket bra. Först hade jag världens ågren. Hur kan man säga upp en stor nästan nyrenoverad trea med utsikt över hela stan åt ena hållet & hela världen åt andra hållet?
Men jo. Det kan man!
Och i februari när vi flyttar in så ska jag lägga is på hela gräsmattan så får ni komma & åka skridskor. :D

Efter visningen åkte det lilla Pyret & jag hem till mammagruppAnna & hennes Lisia. Vi fick bullar & saft! :)
Sen promenderade vi runt halva Hässelby & sen skildes vi åt & jag & Linus vandrade hemåt. Och sen kom Linus mormor.
Och nu är det Idol!
Och imorrn blir det Adelsööööööö.



<3

2 kommentarer: