måndag 31 augusti 2009

Monster.

Ja juste. Kanske skulle ta & berätta om "den riktiga bäbisen" vi börjat få här hemma!
Först var det på mammaträffen i torsdags.
Alla små barn satt så snällt i sin mammas knä - så även lilla Linus... en stund! Sen blev han rabiat. Gah! Inte sitta, inte stå, inte vänster tutte, inte höger tutte, inte nappen... Hjälp! Jag blev helt svettig. När ingen hörde vad BVC-tanten pratade om, då hade jag riktig jäkla panik & tänkte gå ut. Skam! Men så när jag ställde mig upp & skulle ta första steget - då blev monstret tyst! Sen tog det väl 30 sekunder sen sov han som en stock på min axel.

Okej. Vi har förstått. Smekmånaden är över i den här familjen! ;D

Så var det dax för storhandling i lördags. Ica Maxi. Solna Business Park som det så fint heter.. Vi hakade fast bilbarnstolen på kundvagnen & så iväg. Shoppa, shoppa!
Linus satt där med sina stora nyfikna ögon & verkade helnöjd - tills vi kom fram till kassan. Självklart! Vrååååååååååååååååååååååååååååååååååål.
Svett, svett. Femtio meter kö av stirrande suckande människor bakom. Upp med alla sjuttiontusen varor på bandet, samtidigt trösta gråtande Linus, betala & kasta ner alla varorna i kassarna. Ojoj. Det blev nog rekord!


Men han är faktiskt mestadels en soltråle min älskade lilla son! <3

1 kommentar:

  1. haha nämen så farligt var de inte på mammagruppen. han skrek inte mer än vad en annan unge gör... men de små liven verkar ju gilla när man står upp... å vet du, jag började först i en annan mammagrupp... (men de bebisarna va äldre de va därför jag bytte) å då första (och enda) gången jag var där så hade jag glömt nappen hemma... då blev de till att underhålla bebis må du tro. kramis!

    SvaraRadera