söndag 26 april 2009

Spårlinejävel!



När det äntligen ÄNTLIGEN ÄÄNTLIGEEEN verkade som att min foglossning var påväg att ge upp (den kan ibland göra det i slutet av grevven..) Men vad gör tjockismamman då?
Jo.
Jag tar med hund + karl på en underbar långpromis i det underbara vädret. För att hunden ska få rejsa av sig ordentligt tar jag även med hans spårlina & bollen..
Än sålänge allt bra.
När jag sen ska kasta bollen åt honom, märker jag inte att spårlinan har lindat sig 17 var runt min barhudade vrist & wroooom - hela mitt ben + hela jag störtar med när 45 kg hund kastar sig efter bollen.. Aj! Brännsår. Aj! Sträckt ben & mage & foglossningen verkar vara tillbaka. :(
Så nu sitter jag här klockan 02 & har ont både här å där. Bajs.

Men vi har iaf haft det trevligt med grillning ikväll! :)
När vi kom hem runt 00 såg jag dock (ser ju nästan hela stan nuförtiden :)) att typ hela Johannelundstippen stog i lågor (!), mitt favvopromenadställe...
Hittade detta på nätet:
"01:58 Omfattande brand i Vinsta
En omfattande brand rasar i en bilverkstad i Vinsta, i västra Stockholm. Mellan 40 och 50 brandmän från tio till 15 enheter bekämpar elden som hotar att sprida sig till närliggande byggnader i industribyn"

Oj oj oj.
Stackars brandmän.

2 kommentarer:

  1. nej men gud din stackare. jag såg förresten dig och vovv imorse när jag va på väg till jobbet. typ halv elva och jag tror det var igår jag såg dig också. kul va? jag har koll på dig. synd att spårlinejäveln skulle förstöra....
    o vilken tur i oturen att det ligger en brandstation på andra sidan kullen från vinsta. hoppas de kunde släcka the fire.
    /cicc

    SvaraRadera
  2. vilken berättelse...väntar med spänning på första boken...

    SvaraRadera