fredag 3 april 2009

Kuckelilu.

Man vet att det är vår när:

- man inte behöver torka Filles tassar hysteriskt efter varje promenad
- vi åker med takluckan öppen på bilen
- det sitter en liten mystiskt man på en parkbänk & spelar saxofon
- jag gräver fram solbrillorna ur garderoben
- man blir sugen på glass
- det åker moppar & cyklar överallt
- tussilagona blommar

I just love it! :)

Idag blev det Ikea. Vi åt deras sega köttbullar (som jag egentligen hatar, men jag var sugen på sås, potatis & lingonsylt..) sen shoppade vi lite småfix till nya hemmet. Som en trådback, en turkos lampa, en besticklåda, och en ny "Råttan" till Fille. Det är ett litet gosedjur för 9:- som han är helt gaaalen i. Den förra blev styckad, så jag köpte en ny. En grå den här gången.. Den fick behålla sitt huvud i fem minuter. :)

Jag smet även in på Hemtex & råkade komma ut med ett bäddset till Liten. Va längesen jag handlade något till honom (förra helgen.. hehe!)
Vi ska hämta en spjälsäng + lite kläder vi fått på söndag. Sen är det bara skötbord & bilbarnstol som fattas.. Spännande!
Men ok. Allt sånt där småkrafs är ju kvar.. Dreggelhanddukar, bröstpump, vårtkräm, blöjor.. Men det kommer. Sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar