fredag 6 februari 2009

Uppretad.

Sitter och retar upp mig på mitt jävla jobb! (som nyss var så underbart.. jag är gravid - då svänger känslorna tvärt!:))
Men ok. Kanske inte jobbet i sig då, snarare chefen som är så sjukt okunnig!
Grrrrrrrrrrrr.
Hittade det här, om arbetsmiljö.. ArbetsmiljöLAGEN!

Tobak
Utöver cancerframkallande och andra skadliga ämnen innehåller tobaksrök också kolmonoxid. Nyare studier har visat att
nikotin, som finns i tobaksbladen, är reproduktionsstörande. Tobakslagen anger att arbetsgivaren ansvarar för att ingen
arbetstagare mot sin vilja utsätts för tobaksrök i den arbetslokal eller liknande utrymme där arbetstagaren är verksam. Hög
exponering för tobaksrök och nikotin kan orsaka sämre tillväxt hos fostret även missfall.


Ska skriva ut alla 15 sidor & trycka upp dom i fejjan på henne när jag ser henne nästa gång!
Och sitt inte & se förvånad ut när jag tar upp det här om "hot och våld". Som hon aldrig hört talas om att en gravidmage kan väcka alla möjliga skumma känslor för människor med psykiskt sjukdom.. Det vet väl ALLA!?
Känns extra kul när vi har en boende (egentligen två, men den andra bor inte i mitt hus..) som har en spärr, fetisch eller vafaan man nu ska kalla det för småbarn. Hur reagerar hon på en gravidmage? Hon som jagar småbarn på gatan, eller kastar väskor efter unga tjejer? Jaaa. Så säkert allt känns..


En sak till. Är ALLA hantverkare av det mindre begåvade slaget? Eller skiter dom bara i att göra sitt jobb? Bara undrar.

1 kommentar:

  1. Hmm...
    Man läser det där... och sedan tänker man på en på jobbet... som är gravid... och fortfarande röker. Det finns mycket "roligt" folk...

    SvaraRadera