torsdag 29 januari 2009

Valrossen & jag.

Likt en valross har jag bökat runt i det varma vattnet i badkaret. Love it!
Ok. Inte valross. Inte än! Det kommer. Jag säger till när jag är i det stadiet.. :)
Men säl. Jaa säl! Jag är som en säl är på land, fast jag är i vattnet.
Så skönt för kroppen att bada. Känner av långpromenaden från igår i varenda led i benen. Men vafaan man måste ju röra på sig?

Har även haft lite ont i magen. Det lixom stäcker & töjer.. Ja det är oxå normaaaalt. Allt är så jäkla normal så när det väl är något som är onormal så kommer man inte tro det! :)

När jag tänker efter så har jag badat varenda kväll efter jobbet den här veckan. Nu råkar det ju vara så att mina boenden RÖKER i sina lägenheter. Och jag måste gå in i dom & uträtta massor med ärenden varenda dag.. BLÄ! Inte bra för min bebis. Sen när jag kommer hem så stinker hela jag. Håret.. Och huden lixom sticker. Som efter en utekväll för i tiden! Jag trodde den tiden var förbi!
Jag håller på med "operation-rök-på-era-jäkla-balkonger-istället" men det är inte så lätt med dessa sjuka personer som haft ciggen, en kopp kaffe & soffan som sina närmaste & bästa vänner i 30 år.
Men jag ska fan driva igenom detta!
Och sen så ska jag skriva det på min havandeskapspenningansökan till försäkringskassan. Daglig passiv rökning för ofött barn! Fan heller.
Oacceptabelt!

1 kommentar:

  1. Ja men verkligen. Det är ju ohälsosamt oavsett om man har en bebbe i magen eller inte. Ni borde inte behöva ta det.
    Visserligen är det ju deras hem, men man borde inte få röka inomhus så länge man inte ÄGER sin bostad. Borde vara förbjudet i hyreslägenheter oxå. vi fick ju totalsanera min :( inget kul. fatta vad rökare förstör för andra.
    Men jag tycker definitivt du ska skriva till försäkringskassan!!
    you go girl.
    puss

    SvaraRadera