fredag 30 januari 2009

Klippa hår, klippa band.







Idag var det då den stora dagen. Hår-klippar-dagen!
I just hate it. Att gå till frisöen. Det är i klass med att gå till gynekologen & bli grävd. Det är så intimt. Mitt hår! Rör inte!
Men alltså. Lilla Abbe på Bobby´s Hårsalong klipp mig oftare!
SÅ duktig!
Han höll på i 1 timme & 15 minuter. Och det är lång tid iallafall i min frisörhistoria! (eller var det mitt hår som var så sjukt slitet?)
Tvätta, föna, silicondroppar, klippa, klippa, plattång. Helt otroligt!
Vid ett tillfälle stog han till å med på knä (?) & klippte.
Lilla fin!
Så fort jag fick lite avklippt hår i ansiktet så hämtade han en lite borste & borstade ömt bort det. Samma sak när det kom vatten i antiktet. Torka, torka med lilla handduken..
När det hade gått en timme & han klippte mina toppar för 1000:e gången, likt en snobb som noggrant klipper gräsmattan med nagelsax, då kunde jag inte låt bli att börja le stort! Ja, jag rekommenderar stället verkligen!

Wrooom. Direkt från frisören till att skriva kontakt på nya lyan. Wiiie!
Wrooom. Direkt därifrån till Ks för att skriva på uppsägningspapprena.. Fast det var sorgligt! :( När jag skrivit på papperna kom en kollega jag haft i alla år in & bara glodde på mig & sa: "är det slut nu?" Jag höll på att börja grina..


Jag slängde helt otippat in två bilder. En på den goaste ungen i universum (iallafall än sålänge, hehe!) min brorsdotter Tora.
Och en som visar hur det blir när man släpper mig lös i en barnklädesaffär. :)

1 kommentar:

  1. det blir nog allahjärtansdag-present :)

    åh, va söta kläder. börjar det inte bli mer o mer verklighet för varje bebispryl man köper?

    vet du jag har suttit framför datorn i typ 948 timmar nu och kommit in på massa gravidbloggar o närjag nu kom in på din o fick se en bild på en bebis fick jag det inte riktigt att gå ihop i huvudet. har hon redan fött?
    kanske ska ta en paus från datorn nu :p
    puss

    SvaraRadera