lördag 4 oktober 2008

Osocial hundägare, kanske den enda på jorden..


Jag ogillar att stöta på andra hundägare när jag är ute och går på mina själsliga promenader med rolig radio i öronen..
Eller.. Jag tycker aldrig det är särskilt kul att möta andra hundar kom jag på.
Som idag. Jag lyssnar på Breitholtz & Berg på Mixmegapol & gå runt å småler & tycker livet är ganska kul. Så ser jag en hund + tillhörande ägare lite längre bort på samma stig, påväg mot mig. Fan. Jag kortar upp Theo & gör vääääärldens omväg, som för att visa att 1. min hund är inge snäll mot andra hundar 2. vi har inte tid att stå och kallprata 3. jag har ingen lust.
Men vad händer?
Tanten ropar: "Får dom hälsa?"
Fan. Det är i det skedet jag måste lära mig att säga nej & illa kvickt gå därifrån.
Men istället hör jag mig fråga om det är en hane eller tik och hoppas innerligt att det är en hane så vi kan fortsätta vår härliga promenad.
Tant: "det är en kastrerad hane!"
Skit oxå!
Okejdå.
Jag börjar gå mot dom.
Tant: "men släpper du din hund nångång då?"
Vafaan. Dom skulle HÄLSA inte leka!
Dessutom släpper jag väl inte ihop min hund med en vilt främmande hund INNAN de fått hälsa på varann. Speciellt inte om det är en kastrerad hane då Theo tycker det är mycket märkligt med hundar som varken är en tjej eller kille.
Jag förklarar att jag inte vill släppa min hund & hon kom kommer suckande fram till oss. Hundarna nosar, sprattlar, sätter på varann om vartannat & verkar ha kul.. i 30 sek.. innan tanten tar tag i sin hund och säger: "det här var så bökigt, nu går vi..." och så vänder hon sig om & gå tillbaka samma stig, som vi var på väg mot. Ehh? Jag får alltså låtsas att jag helt plötsligt är påväg in i skogen eller nåt, för jag pallar ju inte att gå 5 meter bakom henne.
Grrrr... Det är inte lätt att va hundägare! :)

Det blev mycket "stig" i det här inlägget. Stiiiiiiiiiiiiiig, Stiiiiiiiiiiiiiiiiiiig.
Ja, jisses.

1 kommentar:

  1. Ja men visst är det irriterande med andra hunägare som inte fattar.. Våran hund skäller som fan så fort han ser en annan hund som han inte känner. Så man vill ju inte möta någon när man är ute och går.. :) Men det jag hatar är ägare som ska ha sina hundar lösa och säger att dom har sån koll på dom men ändå så har dom inte det.. Jag har alltid min hund kopplad då man inte vet om han skulle få för sig att springa sin väg. Men jag undar vem som skulle åka på något om en hund som inte är kopplad springer fram till min hund som ÄR kopplad och min hund gör illa den andra hunden, vems fel är det då? Jag har ju ändå min hund kopplad och vill inte att han ska gå fram till andra hundar,, Jaja mycket skit med andra hundägare.. sorry för min långa kommentar. hittade föresten din blogg hos Linda// Anna

    SvaraRadera