måndag 15 september 2008

Ormen som förstörde mitt liv..




Min gosbjörn "hjälper till" att plocka svamp (det är min mamma & Theo överst - inte jag! :))





Ja. Precis!
En jäkla huggorm har gjort mig schitzofren. Det är sant!
Min lilla familj gjorde en skogsutflykt förra veckan, hade matsäck & det var huuur mysigt som helst. Tills.. Vi efter 2 timmar bestämde oss att vända tillbax till bilen.. Vad ringlar 1 meter framför Theo? EN HUGGORM!
Med överjordiska krafter drog jag tillbaka honom i kopplet (hade honom i långlina..) & såg med skräck den äckliga ormen ringla bort i gräset FRÄSANDE! Fy fan.
Min krisreaktion va inte att leka med.. Jag blev så rädd! Och knäckt! Jag grät & skrek.
Sen gick jag heeeela vägen till bilen med Theo i kortkoppel 1 mm från min sida. Det är väl ok om den nu hugger mig, men den får fan inte bita min hund, så att han kanske dör, det kan jag lixom inte leva med!
Allt detta har gjort att jag tror ser huggormar överallt. Får panik varje gång.. Kan gå under träden här i Hässelby & tänka att det kanske snart ramlar ner en orm i huvudet på mig.. Kan huggormar ens klättra? Mmm säkert.. Brr..
Hallåååå? Bli frisk!

Idag har jag en bajsdag.
Var på anställningsintervju i morse. Det var mycket trevligt & vem vill inte jobba fyra minuter från sitt hem? Det vore så guld. Men vi får se.. Beror på lönen. Jag kunde inte fråga om lönen på intervjun. Det var chefen & två anställda, två roliga gubbar. Inte kan man väl diskutera lön då? När de anställda är med? Ska fråga när Mr chef ringer nästa vecka - om han ens erbjuder mig jobbet.. Det kändes inte riktigt så. Jag fick en känsla av att de helst av allt skulle vilja ha en man. Men men. Jag kan allt rapa som en man om det är det dom vill ha! ;)

Jo bajsdag. Allt känns så fel. Jag känns så fel! Vill bara krypa ur skinnet på mig själv.. Jag har ont. I huvudet, nacken, magen, låren. Jag ser konstigt, lixom suddigt. Känner hur migränen bara väntar på att få utlösas (?) Är rastlös. Men aptrött. Hmm? Tror det är lingon på väg om vi säger så. Men så här jävla jävligt brukar det inte va!

Blev överlycklig när jag såg att det finns rättstavning på den här bloggen.
Men den var ju grymt värdelös.
Den tycker att man ska stava "jävla" som jäv la.
Och rapa har den tydligen aldrig hört talas om - raspa.
Och Hmm, får man tydligen bara skriva med ett M.
(?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar