söndag 3 augusti 2008

En liten man.



Om NÅN kunde förstå vilken jäkla tragegi jag varit med om denna kväll. Klockan är 04:38 på morgonen. Hallååååå!

Fyfan.

Utekvällen var grym. Förfest hos Linn. Massor med folk. Danskväll på Ett ställe.. Massor med kul! På t-banan hem, lagom till HÄSSELBY GÅRDJÄVEL så upptäcker jag att jag inte har mina hemmanycklar i handväskan. Vafaaaan är dom?
Jo i min väst. Och vart hänger min väst? Joo hos Linn. 50 mil bort. Ingen T-bana går.
Jag hör med tjejen i SL-receptionen när nästa t-bana in mot stan går. Typ klockan 06. Taaack! I panik inser jag att jag måste ta nattbussen in mot stan å hoppa av i Brommaplan, gå mot Ulvsunda, hämta nycklar å sen gå hem igen...... ett livsprojekt. Mitt i natten.
Precis när mina tårar börjar tränga upp i ögonvrån, som ett tecken på min panik - då tutar han. Min ängel.. Först tänker jag - aldrig i livet att jag sätter mig i bilen med dig lilla mystiska man. Men så ser jag... han ser så snäll ut, med barnstol å allt. Så jag hoppar in. Och han skjutsar mig heeeeeela vägen till Ulvsunda. Och heeeela vägen tillbaka. För INGENTING! Fast att jag erbjöd 200 spänn. Fast att jag tänkte att ja... våldtar han mig så gör han det, bara jag kommer hem till hunden... Sjukt va? Men näää... Han släppte av mig så snällt precis utanför porten. Och jag va så sjukt tacksam. Min ängel ikväll.. Min lilla man! Jag sa det gång på gång. Han har räddat mitt liv ikväll.. Denna lilla man. :)
TACK!
Nu ska jag dansa tryckare med mig själv. Fast ingen vet varför.... Allra minst jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar