lördag 19 juli 2008

En lördagkväll.

Såg verkligen fram emot att slå mig ner framför datorn å plöja igenom mina dagliga bloggar som jag läser - men neeeeh. Någon ville annorlunda, knappt hälften fungerar. Får prova senare..

Jag gillar verkligen mitt sommarjobb. Men jag har problem med vissa saker. Speciellt människor utan livslust! Vafaaan lev, man lever bara en gång, vill jag skrika åt nån som hellre vill hoppa från Västerbron. Jag måste hela tiden tänka att dessa människor har ett beroende eller en sjukdom som gör att de inte tänker som vi "friska".. Men jag vill att alla ska ha samma livsglädje som jag ju!
Jag kanske inte kan bota den som redan som 4-åring försökte ta livet av sig med en konsumkasse med att "du kan ju köpa nya kläder när du kommer ut härifrån..?" jag fick bara ett par tomma blanka ögon som svar på den fina idén..
Sen tycker jag det är svårt när patienterna är yngre eller nästan lika old som jag. Hur förhåller man sig? Man blir ofta som en kompis. "Den där schyssta.." Brrr.. hate it!
Men men. Jag trivs. Det är huvudsaken! Jag får väl ta å komma ner från min livsglädjestol å va lite bitter så kanske det går bättre. :)

Nu är det säng.
Å snart är det latmask! (?)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar