tisdag 29 juli 2008

Bergsturk VS Bergskräfta?



Jag & Linn har blivit varnade för de fruktade bergsturkarna när vi åker till Turkiet. De är håriga, de är sliskiga och de är på jakt efter en nordisk fru..... Tadaaaa! Hjälp.

Kan bara tillägga att jag just åt en turkisk bergskräfta som jag hittade bland de andra så fina kärftorna. Den var hårig, mörk, grov och den smakade INTE gott. Men de andra gjorde det, som tur var. Kände att lite kräftor & cola zero va precis vad jag behövde på min 30-årskrisdag.. I min ensamhet.. Med mina tankar..
Fast jag la faktiskt ner det här med kris när jag på min promenad med Fille mötte en tjej... eller... ett monster? Hon såg så fin ut. Som att hon verkligen försökte. Knästrumpor, rutig kjol, skorta.. blonderat hår.. MEN! Hennes ansikte.. Aaaaa.. Så vanskapt att jag nästan inte kunde andas när hon för en sekund tittade upp på mig. Hon försökte dölja det med sitt hår. Stackarn! Hon såg så olycklig ut. Så då bestämde jag mig! Om hennes värsta problem här i livet hade varit att hon snart skulle fylla 30, hade några extra kilon eller finnar på ryggen - då hade hon nog varit världens lyckligaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar