söndag 22 juni 2008

Tillbaka..


Här hemma finns en trött matte & en trött hund. Vi har firat midsommar på underbara Adelsö. Fille har sprungit fritt i 3 dagar, jagat rådjur, grannar, badat som en dåre å hållt koll på tomten.. Såklart man blir trött.. :)
Varför är jag så satans trött då? Hmm.. Joo. För att jag är jämt det! Runt 22 på kvällarna är jag död. Och måste jag gå upp innan halv tio så känns det som om världen snart går under. Kan inte va friskt att behöva 12 timmars sömn varje natt.
Men jag skyller på jobbet, jag är inte van att gå upp sex varje morgon mån - fre, jobba som ett as fram till halv fem, åka satans kommunalt i rusningstrafik så det tar 500 år hem.. för att sen stupa innanför dörren hemma.
Inte van å vill INTE ha det så i framtiden. Som tur var jobbar jag bara där en vecka till, sen blir det mer skíftjobb å lite mer mentalt stimulerande.. Äntligen ska jag jobba med det jag är utbildad som. Kuul!
Ja. Adelsö. Mmm! Som en substitut för mitt gamla landställe, precis vad man behöver.. Så skönt å bara komma bort från stan ett tag..
Nu var det ju en sjukt jobbig men fin begravning i torsdags så det var verkligen extra skönt att komma bort.

Sov gott - Lilla Morfar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar