tisdag 1 maj 2007

Långhelg..











Jaaaa. Sååååå.. Nu har alla intrycken efter våran lyckade helg på www.marholmen.com sjunkigt in.
I fredags pressade vi in en stor hund, en liten hund, tre pers & 70 väskor i min mors minibil & trodde i vår vildaste fantasi att det skulle ta 1 timme till Norrtälje plus obligatorisk handling innan - det tog 3 timmar & vi blev 1200:- kronor fattigare på köpet. Vi handlade mat mat mat, som sen ändå bara räckte till första kvällen. Hmmm vi hade för lite rutin som Linns mamma sa.
Köerna till Norrtälje var ju som härifrån till månen. Hur satans uppstår en kö egentligen?

Marholmen är iallafall ett underbart ställe! Och jag & Linn hade självklart med oss inte mindre än 6 liter vin, ska det va så ska det va. =)
Vilket härligt gäng vi var. Det var Kåtstinn & PeddoPeppe, de två mysiska männen som spelade afrikanska nakentrummor i badrummet klockan två på natten (nej, det finns inget bildbevis!), nån otippad f.d granne & hundarna & allt.
Vi grillade, spelade ettan, buzz, guitar hero (hör jag I wanna be seduaded (?) en gång till så mördar jag nån..) och yatzy.
Vi åt räkor som ingen ville ha, ingen ville ha dom så illa så att Linn & jag var tvungna och hitta oss själva bland dom. Så Linn lutade sig över skålen med de förfrusna stackars räkorna & frågade med sin allvarligaste ton: Ser du nån med stilettklackar? Jag dog av skratt. =)
Räkan som hade så hög panna att det inte ville leva längre fick va jag. Tack.

Vi har även sett att fästingar kan hoppa JÄTTElångt. Coolt. Mycket lärorik helg måste jag säga..
För bilder kolla här: http://linseylinseys.blogspot.com/

Igår fick jag uppleva att bli uppraggad på t-banan. Trevligt kanske kan tyckas.. Men näää, inte när mannen i fråga är 50 år & ryss. Jag försökte verkligen visa att jag inte orkade prata med honom, men han körde på.. "Oj va mycket klotter..", "det är så grönt här, det är nog därför det kallas för gröna linjen (men snälla!) & på röda linjen är det mycket röda tegelhus & på blåa linjen är det mycket blått på t-centalen" Tack snälla farbror för lektionen, skulle verkligen inte kunnat klara mig utan den informationen..
I höjd med S:t Eriksplan släppte han bomben: "vi kanske skulle gå & fika?" NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Och sen när han gick av fick jag en lapp med hans mailadress, hemnummer, hela adress & mobilnummer. Hmmm.. Synd att han inte skrev längd/vikt & skostorlek oxå, hade behövt den infon oxå kände jag.


Nu ska jag städa. Ser ut som f*n här efter gårdagens valborgsfirande..

Kram kram!


1 kommentar: