torsdag 26 april 2007

Hissen.


Upplevde en märklig sak igår.. Jag trodde slaveriet va avskaffat men tydligen inte..

Jag & en vän gick runt halva stan för att hitta nånstans att äta, slutligen hamnade vi vid Slussen & då ville absolut vännen åka Katarinahissen. Hade ett minne när jag va mindre att det alltid stod en gubbe med lustig hatt där i hissen som tog betalt, men jag trodde inte i min vildaste fantasi att det fortfarande jobbade nån där dag in å dag ut, vi lever ju trots allt på 2000-talet. (Och eftersom jag börjar bli så satans gammal så var ju mina minnen från 80-talet...)

Men jo. När dörrarna till den skabbiga hissen öppnas så sitter där en liten svart mystisk man på en stol & ler ett tandlös leende. What? Jag fick ont i magen. Sitter människan där inne hela dagarna? Jag blev så illa tillmods att jag inte ens kunde njuta av utsikten..


Nu har Theo äntligen fått sitt fästinghalsband. Scalibor. SCAAAALLIIIBOOOR.. låter livsfarligt. Det är det iofs oxå.

"deltametrin är skadlig för fisk, andra levande vattenlevande organismer & bin", "biverkningar: hudskador, hudinflammation, rodnad, klåda, håravfall, darrningar & slöhet" Stackars hund!


Nu ska jag packa. Åker till Bromma & skogen idag, simmar & tränar med Linn. Sen jobbar jag till två imorrn, tibax ti bromma för att hämta Fille, Linn, Jomp & Vera. Sen MAAARHOLMEN! Skönt att komma bort, precis vad jag behöver! =)

1 kommentar:

  1. Vi kanske måste starta en aktionsgrupp, "BEFRIA LILLA GUBBEN I KATARINAHISSEN"!!!

    SvaraRadera