fredag 20 april 2007

Idiotas?



När man ringer på hos ett forskningslab/avdelning/whatever här på sjukhuset utspelas nästan alltid samma situation:

Pling- plååång nr 1 - de som jobbar där verkar tänka: Hmmm, det måste ha varit nån som snubblat på ringklockan, inget att bry sig om...

Pliiiiing - plååång nr 2 - oooooj det måste va ett tekniskt feeeel eller nåt, inget att bry sig om..

Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing - plååååååååååååååååååååååååååång, pliiiiing - plååååång nr 3 - Nämen? Är det kanske så att det verkligen är någon som vill in hit? Och två trötta huvudet tittar förvånat ut från nåt rum precis innanför dörren. Gaaah!

Öppna på en gång för faan!

När man väl är inne med paketet, tar det 200 år att hitta rätt person fast jag flera gånger påpekar att vem som helst kan ta emot det. Och när den rätta personen väl dyker upp kommer den klassiska frågan, det slår aldrig fel: Jahaaa ett paket? Till mig? Vad är det för något?

Jag: Ja, inte vet jag. (Även om jag visste lixom..) Men det kommer från Abbott.

Personen: Jahaaa, men du vet inte vad det är i?

Jag (i mitt huvud): NEEEEEJ! Hur fan ska jag veta det? Tro dom att vi öppnar paketen & glor innan vi levererar eller?

Jag (i verkligenheten): Nej, det vet jag inte. Sen går jag därifrån.


Suck. Fast nu är det iallafall fredag. Äntligen!


Bifogar smarrig bild på hunken med stort H. =)

3 kommentarer:

  1. hello``
    welcome to my blog http://www.heyueqin.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha! Störtskönt. Då är det bättre när linkan levererar paket i kort kjol. "Oj, ni har så fina kläder där nere på posten"

    SvaraRadera
  3. Har du sett att Tira har D-höfter?? Och hon som skulle bli avelstik.... Värdelöst MH och D-höfter *shit*

    SvaraRadera