måndag 5 mars 2012

Rutin.


I torsdags slog det mig! Jag har bara två månaders mammaledighet med den här lille krabaten kvar nu.. Känns lite vemodigt såklart, även om jag ju längtar ut i arbetslivet.

Vi ska fylla våra dagar med det han gillar bäst - läsa böcker, dansa, gå långa promenader och om två veckor börjar vi på Plask & lek, en form av bebisimskola. Ska bli himla kul! Alvins vän Alma som är på pricken två veckor yngre ska oxå börja där. Babyswimmers in crime! ;)

Vi är på gång i den här familjen nu. Jag känner det! Nu ska vi vara friska och hitta tillbaka till våra rutiner.
Alvin, Fille och jag tog vår gamla promenadrunda imorse efter att vi lämnat storprinsen på dagis - det var ett tag sen.
Min kondition är som bortblåst! Rundan tog förr 45 minuter, idag tog den 75 minuter. Skämmes!
Det blir gymmet senare idag oxå.
Kanske att nån liten muskel vill hitta fram till sommaren? :)

20 kilo är borta, men inga muskler har tillkommit - än. Så det är på tiden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar