tisdag 28 februari 2012

Sov.


Har jobbat mitt andra intropass idag. Och guuuud så trött jag var!
Anledningen?
Jo.
Yngste Herr Holmstedt fortsätter vakna och sen vara vaken på nätterna.
Jag.
Blir.
Knäpp!

Alltid runt kl 02, när vi andra antagligen sover som djupast. Sen är han vaken mellan 1-3 timmar.
Han ligger och stirrar, ålar runt, snackar och grinar lite. Han vet att han inte får resa sig och vi gör allt för att det ska vara så tråkigt som möjligt. Men vafan han är KLARvaken!
Varenda natt.

Sover han för mkt på dagen?
Nej. Till å med Linus sover mer än lillebror.
Lägger han sig för tidigt på kvällen?
Nej. Runt halv åtta och då är han såå trött och han somnar på 2 sekunder.
Sover han förlänge på morgonen?
Nej! Han ska ju alltid upp kl 06 oavsett. Imorse sov han till åtta men det var nog för att han fasen var vaken mellan 02 och 05. Gah!

Så jag har gett upp mina drömmar på ett till barn som gillar att sova. Som Linus.. Glöööööm.

1 kommentar: