onsdag 4 maj 2011

Troll.

Jag har båda min troll hemma idag..
När jag hämtade Linus igår på dagis så sa fröknarna att han hade varit lite nere och känslig hela dagen, och det kändes inte bra i mammahjärtat. Så nu myser han (läs: härjar runt!) med mig och Alvin istället.

Apropå Alvin.
Vi har börjat tanka i honom 200 ml ersättning istället för 150 och han har sovit som en prins i natt. Första passet sov han 4 timmar och andra 4 timmar det med.
Mycket ovanligt!
Fram på småtimmarna brukar han äta varannan timme, så jag ser ljust på det här. Han sov till och med till 07, och det är ovanlig med en härjande storebror i sovrummet som absolut skulle gå upp 05:45.
Och nu sover han igen.
Han åt där vid 07 oxå, 200 ml japp. Sen va han vaken och glad fram till 10, då han slocknade på en sekund - utan mat. Så 4 timmar utan mat igen då snart..

Och... tadaaa.. Alvin skrattade igår! Fantastiskt rolig va hans mor tydligen. Gulle!

Nu väntar jag och Linus på att lillebror ska vakna och äta, sen ska vi ut och göra ärenden och gå långpromis och jag hoppas båda grabbarna ska slumra sött några timmar så mamman får äta lunch i lugn och ro.

Tjoheeej.


...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar